Туитър спира политическата реклама

Според изпълнителния директор на Туитър Джак Дорси използването на рекламата в интернет за политически цели крие сериозни рискове

От 22 ноември една от най-големите социални мрежи в света – „Туитър“ спира разпространяването на политическа реклама, стана ясно от съобщение на компанията.

„Решихме да прекратим всякаква политическа реклама в "Туитър" в глобален мащаб. Вярваме, че разпространяването на политическо послание трябва да бъде заслужено, а не купено“, заяви изпълнителният директор на компанията Джак Дорси. По думите му рекламата в интернет за комерсиални цели е изключително мощно средство, но тя носи сериозни рискове, когато се използва за политика. Според него в случая не става въпрос за свободата на словото, а за плащането с цел по-добър достъп, което може да увеличи обсега на политическото говорене, а то от своя страна има значителни последици, с които „днешната демографска структура не е готова да се справи“.

Очаква се последната политическа реклама да бъде разпространена на 15 ноември. В бъдеще ще има и някои изключения като кампаниите, стимулиращи участието на гласоподавателите в избори.

Новината предизвика разнородни реакции в политическите лагери за предстоящите президентски избори в САЩ през 2020 г.

„Още един опит на левите да заглушат Тръмп и консерваторите“, заяви Брад Парскъл, който оглавява кампанията на настоящият държавен глава на САЩ за предстоящия вот.

Представителите на демократите пък приветстваха решението и заявиха, че е „окуражаващо, че поне веднъж, приходите не са били водещ мотив“.

Само преди няколко седмици друг информационен гигант - „Фейсбук“, взе решение да не забранява политическата реклама на платформите си. Пред студенти в средата на октомври основателят на компанията Марк Зукърбърг заяви, че според него забраната на политическите реклами би била в полза на властимащите и тези, които медиите решат да отразяват.

Тепърва се очаква да се види какво влияние ще има това решение за изборите в световен мащаб. Би Би Си коментира, че за президентската кампания в САЩ ще бъдат изхарчени близо 6 млрд. долара, от които 20 % ще бъдат отделени за дигитална реклама.

Вижте също Арбитър на истината. Проваля ли се "Фейсбук" в проверката на фактите