Нощният транспорт в София се запазва в досегашния си вид, като остават непроменени и четирите съществуващи автобусни линии.
Това се случва, след като в четвъртък предложението за спиране на част от линиите не събра необходимото мнозинство от 31 гласа в Столичния общински съвет (СОС).
По-рано през януари съветът реши две от общо четирите линии на нощния транспорт в София да бъдат изцяло закрити, а останалите две да работят само в петък и събота. Но кметът Васил Терзиев върна доклада за промяната за ново разглеждане.
При новото разглеждане в четвъртък общинските съветници не успяха да съберат нужните гласове и така съкращаването на линиите не беше прието. Така се запазват и в бъдеще съществуващите четири нощни автобуса:
- Линия 1 между „Люлин“ и „Младост“
- Линия 2 между „Студентски град“ и „Обеля“, която преминава и през „Надежда“
- Линия 3 между „Овча купел“ и „Левски“
- Линия 4 между „Гоце Делчев“ и „Дружба“.
Сега за пълното запазване на нощните автобуси гласуваха "Продължаваме промяната- Демократична България - Спаси София", "Синя София", "Възраждане" и двама общински съветници от БСП.
Останалите съветници от ГЕРБ, БСП, отцепниците от "Възраждане" и Карлос Контрера от ВМРО гласуваха за закриването на линиите, но не събраха нужните гласове. От ИТН не участваха във вота.
Инициативата нощният транспорт в столицата да бъде драстично орязан беше на общинските съветници Ваня Григорова от БСП и Карлос Контрера от ВМРО. Техният аргумент беше, че той не превозва достатъчно пътници и не носи приходи.
Впоследствие петиция за запазване на линиите събра над 11 000 подписа, а в четвъртък преди заседанието на СОС се проведе и протест срещу закриването на нощния транспорт.
"Спасихме нощния транспорт от вредните и деструктивни предложения на ГЕРБ и БСП, които искат да го закрият", написаха след гласуването от "Спаси София".
"Това е победа на гражданите – те опазиха нощния си транспорт", добавиха от партията на Борис Бонев.
За първи път нощен градски транспорт в София заработи по време на кметския мандат на Бойко Борисов в навечерието на европейските избори през 2009 г. Той обаче беше спрян малко по-късно заради генериране на загуби.
Услугата беше подновена през 2018 г., но две години по-късно беше спряна временно заради пандемията от COVID-19. Общинският съвет отлагаше връщането му заради загуби и липса на интерес, докато през юли 2023 г. той не беше върнат по предложение на общинските съветници от ГЕРБ, "Демократична България", "Патриоти за София" и от независимия към онзи момент Борис Бонев, който днес е част от ПП-ДБ-СС.
Форум