Връзки за достъпност

Извънредни новини

Нощният транспорт в София остава. Запазват се и четирите действащи линии


Граждани се събраха на протест пред Столичната община срещу спирането на две линии на нощния градски транспорт. Демонстрацията им започна минути преди да началото на редовното заседание на Столичния общински съвет, на което беше обсъден докладът за нощния транспорт.
Граждани се събраха на протест пред Столичната община срещу спирането на две линии на нощния градски транспорт. Демонстрацията им започна минути преди да началото на редовното заседание на Столичния общински съвет, на което беше обсъден докладът за нощния транспорт.

Нощният транспорт в София се запазва в досегашния си вид, като остават непроменени и четирите съществуващи автобусни линии.

Това се случва, след като в четвъртък предложението за спиране на част от линиите не събра необходимото мнозинство от 31 гласа в Столичния общински съвет (СОС).

По-рано през януари съветът реши две от общо четирите линии на нощния транспорт в София да бъдат изцяло закрити, а останалите две да работят само в петък и събота. Но кметът Васил Терзиев върна доклада за промяната за ново разглеждане.

При новото разглеждане в четвъртък общинските съветници не успяха да съберат нужните гласове и така съкращаването на линиите не беше прието. Така се запазват и в бъдеще съществуващите четири нощни автобуса:

  • Линия 1 между „Люлин“ и „Младост“
  • Линия 2 между „Студентски град“ и „Обеля“, която преминава и през „Надежда“
  • Линия 3 между „Овча купел“ и „Левски“
  • Линия 4 между „Гоце Делчев“ и „Дружба“.

Сега за пълното запазване на нощните автобуси гласуваха "Продължаваме промяната- Демократична България - Спаси София", "Синя София", "Възраждане" и двама общински съветници от БСП.

Останалите съветници от ГЕРБ, БСП, отцепниците от "Възраждане" и Карлос Контрера от ВМРО гласуваха за закриването на линиите, но не събраха нужните гласове. От ИТН не участваха във вота.

Инициативата нощният транспорт в столицата да бъде драстично орязан беше на общинските съветници Ваня Григорова от БСП и Карлос Контрера от ВМРО. Техният аргумент беше, че той не превозва достатъчно пътници и не носи приходи.

Впоследствие петиция за запазване на линиите събра над 11 000 подписа, а в четвъртък преди заседанието на СОС се проведе и протест срещу закриването на нощния транспорт.

Протестът пред сградата на Столичната община
Протестът пред сградата на Столичната община

"Спасихме нощния транспорт от вредните и деструктивни предложения на ГЕРБ и БСП, които искат да го закрият", написаха след гласуването от "Спаси София".

"Това е победа на гражданите – те опазиха нощния си транспорт", добавиха от партията на Борис Бонев.

За първи път нощен градски транспорт в София заработи по време на кметския мандат на Бойко Борисов в навечерието на европейските избори през 2009 г. Той обаче беше спрян малко по-късно заради генериране на загуби.

Услугата беше подновена през 2018 г., но две години по-късно беше спряна временно заради пандемията от COVID-19. Общинският съвет отлагаше връщането му заради загуби и липса на интерес, докато през юли 2023 г. той не беше върнат по предложение на общинските съветници от ГЕРБ, "Демократична България", "Патриоти за София" и от независимия към онзи момент Борис Бонев, който днес е част от ПП-ДБ-СС.

  • 16x9 Image

    Свободна Европа

    Свободна Европа е службата за България на Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL). От 1950 г. до 2004 г. излъчва предавания на български език. От началото на 2019 г. Свободна Европа е възстановена като дигитална платформа за предоставяне на мултимедийно съдържание на български език.

Форум

Най-ново видео

Отдръпват ли се САЩ от Европа
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:47 0:00
XS
SM
MD
LG