В понеделник Мета (Meta), компанията майка на Фейсбук (Facebook) и Инстаграм (Instagram), съобщи, че ще предложи платена версия на социалните си мрежи в Европа. В нея няма да има рекламно съдържание. Платформата прави това, за да се съобрази с разпоредбите на Европейския съюз (ЕС), пише Ройтерс.
Новите регулации на европейското законодателство ограничават възможността на Мета да персонализира рекламно съдържание за потребителите без тяхното съгласие. Спонсорираното съдържание е основният източник на приходи за компанията.
Месечните абонаментни планове за уеб потребителите в ЕС, Европейската икономическа зона и Швейцария ще струват 9,99 евро (19,54 лв.). За хората, които ползват iOS и Android, цената ще бъде 12,99 евро (25,41 лв.) на месец.
Въпреки платения абонамент потребителите ще могат да изберат и плана, поддържан от реклами, който работи както досега. По този начин компанията се съобразява с новите разпоредби за защита на личните данни, без това да се отрази на рекламния ѝ бизнес.
През юли Мета загуби дело пред Съда на ЕС, свързано със сигурността на личните данни. В него компанията оспорваше решение на Германия от 2019 г., с което беше забранено на компанията да събира данни на потребителите без тяхното съгласие.
В началото на 2023 г. ирландската комисия по защита на личните данни наложи на Мета глоба в размер на 390 млн. евро. Тя забрани на компанията да принуждава европейските потребители да се съгласяват на реклами, персонализирани според активността им в интернет.
След това компанията съобщи, че възнамерява да иска съгласието на потребителите в ЕС, преди да позволява на бизнеса да насочва реклами, за да отговори на променящите се изисквания в региона.
Форум