Велико Желев планира да премести бизнеса си изцяло извън България. Това съобщи самият той в интервю за Би Ти Ви. Според шефа на строителната компания "Хидрострой", чиято основна дейност е строителство на пътища с обществени поръчки, в България бизнес не може да се прави заради намесата на политици.
"Вече сме се отвратили от бизнес средата, която има в България. Кажете ми след като сме имали 450 милиона оборот през 2020-а, 2022-а ние имаме 140 милиона оборот", каза Желев.
Думите на Желев идват след освобождаването му от ареста срещу парична гаранция от 20 000 лева. В понеделник вечерта бизнесменът беше задържан по обвинение за нанасяне на телесна повреда, което после беше преквалифицирано в изнудване. Към момента Желев е обвинен, че на 24 февруари се е опитал да принуди със сила свой служител да поеме имуществено задължение.
Часове преди ареста на Желев прокуратурата съобщи, че е поискала от МВР и от Министерството на регионалното развитие информация за нередности в строителството на пътища, включително за магистрала "Хемус" и Северната скоростна тангента на София. Въпреки това не се говори за повдигане на обвинения срещу Желев за некачествено пътно строителство.
В интервюто за Би Ти Ви председателят на съвета на директорите на "Хидрострой" каза, че се е надявал политиците "да не посегнат" на бизнеса му. По думите на Желев той предпочита да участва в търгове в Румъния и Северна Македония, вместо в България. "Колкото по-рано избягаме от България да работим другаде, ще бъде добре. Ще участваме в някои от поръчките, но вече за нас България не е приоритет."
Компанията "Хидрострой", която Желев оглавява, редовно печели обществени поръчки за строителство и реконструкция на инфраструктурни обекти. Фирмата участва и в строежа на магистрала "Хемус", откъдето получава големи авансови плащания.
"Хидрострой" е сред дружествата, получили най-много средства от държавната компания "Автомагистрали" по процедури без провеждане на конкурс.
През 2016 г. Желев стана собственик и на компанията ВДХ (бившата "Водстрой 98"), която по това време е най-голямото дружество в бранша. ВДХ е свързвана с името на депутата от ДПС Делян Пеевски.
Без да е попитан, в интервюто за Би Ти Ви Желев каза, че никога през живота си не е виждал Пеевски, а е придобил ВДХ, защото му е "харесала" и е видял потенциал в нея.
Желев също така отрече критиките, че "Хидрострой" е спестила асфалт при строежа на Северната скоростна тангента. Там проверка на служебния министър на регионалното развитие Иван Шишков установи, че една трета от заложения по проект асфалт липсва.
Преди да поеме ръководството на "Хидрострой", Желев е държавен служител. Бил е съветник на регионалните министри в кабинета на Симеон Сакскобургготски и в правителството на Тройната коалиция между БСП, НДСВ и ДПС. Заемал е и позицията на директор на Агенция "Пътна инфраструктура".
По време на управлението на Тройната коалиция фирми на приближени до Желев, сред които и "Хидрострой", печелят обществени поръчки за десетки милиони. Поръчките продължават и след като Желев оглавява "Хидрострой", по време на трите кабинета "Борисов" и кабинета "Орешарски".