Американската верига заведения за бързо хранене KFC закрива марката си в Русия. Собственикът - холдингът Yum!Brands, подписа споразумение за продажба на 70 свои ресторанта в страната и започна да прехвърля франчайза на руски партньор. Заведенията за бързо хранене на Rostic's ще започнат да работят в руски градове вместо KFC, съобщава "Комерсант".
Общо в Русия има около 1000 ресторанта KFC. Почти всички от тях се управляват от независими собственици по лицензионни или франчайз договори.
На новия собственик на тези 70 ресторанта - ижевската компания GK "Food Service", е наредено постепенно да ребрандира всички на Rostic's. Такава марка беше регистрирана от руската структура на американския холдинг в началото на есента като част от договора за продажба на бизнеса. Знаците ще започнат да се променят от 2023 г., уточнява източник на вестника.
Експертите не изключват, че не всички франчайзополучатели ще се съгласят с това. Те също така изразяват загриженост, че наемодателите могат да увеличат цените за ребрандирани заведения, а производството на храни може да намали качеството, оставено извън контрола на Yum!Brands.
Преди това най-известното ребрандиране в Русия беше замяната на веригата ресторанти за бързо хранене McDonald's с местната марка "Вкусно – и точка". След избухването на войната в Украйна McDonald's реши временно да затвори всичките си ресторанти в Русия и да спре дейността си. Причината за това беше осъждането на агресията и насилието.
Магазините си затвори и шведската компания IKEA.