Политическите формации, които са участвали на изборите на 14 ноември, са похарчили над 7,3 млн. лв. Това става ясно от проучване на Института за развитие на публичната среда (ИРПС).
В същото време отчетените приходи са били 7,9 млн. и са били формирани от държавна субсидия и под формата на държавни пакети. В сравнение с изборите през юли 2021 г. са похарчени 100 хил. лв. по-малко.
Основната част от средствата са били насочени към медийни услуги, за които са били разходвани близо 5 млн. лв., а повече от половината от тях са били насочени към онлайн медиите. В това перо вероятно попадат и сумите, насочени към социалните мрежи, казват от ИРПС.
713 хил. лв. са отишли за масовите прояви и агитационните материали на партиите, а 943 хил. са отишли за наеми, транспорт и съоръжения. 572 хил. лв. са парите за гориво, а за консултантски услуги и социологически проучвания са отишли 64 хил. лв.
Най-много пари са похарчени в кампаниите на „Демократична България“ и „Продължаваме промяната“, за които са отишли съответно 1 млн. и 239 хил. лв. и 1 млн. 237 хил. лв. От ГЕРБ са похарчили малко повече от половин милион лв., а БСП и ДПС са останалите лидери с похарчени съответно 360 хил. и 131 хил. лв.
Най-много пари средно за един глас са похарчили от ДБ, като сумата се равнява на 7,42 лв. за всяка бюлетина за обединението. След тях са „Продължаваме промяната“ с 1,84 лв. за глас, БСП с 1,35 лв., ГЕРБ-СДС – 0,95 лв., Възраждане 0,82 лв., ИТН 0,76 лв. и ДПС с 0,39 лв.
Рекордьори в това отношение остават партии, които не попаднаха в парламента като Български национален съюз нова демокрация и Бригада, които са харчили по повече от 30 лв. за глас.