Има ли руска намеса чрез TikTok, YouTube и Facebook в българската политика?
Този въпрос отново става актуален, след като Румъния анулира президентските си избори. Властите в страната установиха, че хората са гласували под въздействието на измама в интернет, дошла от чужбина.
Случаят се прочу с това, че слабо известен до този момент кандидат получи най-много гласове на първия тур след кампания в TikTok, около която се появиха много въпроси. След това се оказа, че победата не е следствие само на кампанията в платформата, а има и друга намеса, пак от чужбина.
В разплитането на случващото се в Румъния излезе и връзка с България. Оказа се, че руската дигитална агенция, която е правила кампанията на спечелилия румънски кандидат за президент, е свързана с над 50 български фирми. Как работи схемата?
В Студио България Генка Шикерова говори с Тодор Галев от Центъра за изследване на демокрацията (ЦИД) и Петко Петков от неформалната организация "Българските елфи", която се занимава с анализ на данни.