Той е състезателят, чието име дори Люис Хамилтън не би могъл да изтрие от историята на автомобилните спортове. Михаел Шумахер е един от най-успешните и най-високо платени спортисти на всички времена. В понеделник той навърши 53.
Шумахер е роден на 3 януари 1969 в Германия. Баща му е мениджър на картинг писта, на която синът му започва да се състезаса, когато е едва на 4. Именно там той развива усещането за автомобила, което след години го довежда до върховете на моторния спорт. Едва на 12 години Шумахер дебютира във Формула 3.
Когато е на 22, в екипа на Джордан се нуждаят от още един човек за състезание от Формула 1 и Шумахер е препоръчан. На първото си състезание той се класира седми, без да е имал никакъв опит във Формула 1. Бенетон забелязват таланта му и му предлагат договор. На следващото състезание се класира пети и така започва дългогодишната кариера, която го прави едно от най-разпознаваемите имена не само в света на спорта, но и въобще.
Първоначално най-големият му съперник е бразилецът Айртон Сена, докато той не катастрофира по време на обиколка от Сан Марино Гран При през 1994. Шумахер печели първата си световна титла за годината, а две години по-късно се присъединява към екипа на Ферари.
"Скудерията" се намира в криза, след като от години неин пилот не е печелил световната титла. Първите години са предизвикателство, което е придружено с конструкционни проблеми в болида и сериозната опозиция на няколко пилоти, сред които най-изявен е Мика Хакинен, който печели световните титли през 1998 и 1999 г.
Загубите от финландския му противник докарват Шуми почти до полуда, но с подобряването на автомобила той все пак печели световната титла през 2000 г. Това отключва серия от общо пет световни титли, рекорди за поредни победи и превръщането му в емблема на "най-бързия спорт".
По целият свят всеки добър или бърз шофьор пък просто получава прякор "Шумахер".
Доминацията му във Формула 1 става толкова голяма, че организаторите се опасяват, че публиката се отегчава. Бърни Екълстоун и колегите му се опитват да усложнят надпреварата с промени в правилата, но и това не помага особено, защото червеното Ферари почти винаги среща първо карирания флаг на финала.
След първоначално оттегляне и кратко завръщане в "Мерцедес" Шумахер приключва кариерата си през 2006, когато е на 38, и се захваща с най-различни проекти, много от които благотворителни.
Немският състезател е познат като разумен и уравновесен, но това не му пречи да е сред най-агресивните на пистата.
„Всичко зависи от това какъв човек чувстваш, че си“, казва той, цитиран от Гардиън. „Аз знам какъв съм и какво трябва да направя в професията си, затова се справям с напрежението. Заради начина си на мислене.“
Едно от качествата, които цени най-много у себе си, е способността да филтрира най-важното от голямо количество информация. „И никога не съм се страхувал да вземам решения“, добавя той пред Ню Йорк Таймс.а
В личния си живот той е обичлив съпруг и щедър син. Първата си парична награда подарява на баща си, тъй като семейството му не може да си позволи много. Някои от хобитата му са ездата, футболът, колоезденето, парашутизмът, както и карането на ски.
През 2013 обаче претърпява трагичен инцидент, който променя живота му може би завинаги. Карайки ски в Алпите, той се отклонява от утвърдената писта, пада и удря главата си в камък. Въпреки че носи предпазна каска, получава тежка мозъчна травма, заради която е на легло в продължение на над 10 години. Първоначално е поставен в изкуствена кома за известно време, а през 2014 е преместен в дома си. До днес не се знае много за състоянието му.