Новият шеф на АПИ откри сериозни нарушения в ремонтите на "Тракия" и "Марица"

Снимката е илюстративна

Новият ръководител на пътната агенция е проверил на място ремонти на магистралите "Тракия" и "Марица" и е открил сериозни нарушения. Апостол Минчев е видял използване на некачествени материали, липса на контрол и неудачни проектантски решения, съобщава Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

На 3 юни новият председателят на Управителния съвет на АПИ е проверил ремонтните дейности в участъка от автомагистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора, където е констатирал "влагане на некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали; неизпълнение на техническите указания от страна на строителя; липса на компетентен технически ръководител по асфалтополагане; липса на компетентен технически надзор; липса на удачен проектантски и авторски контрол".

При проверка на ремонтните дейности на участъка от магистрала „Марица“, в района на Свиленград, е установено "неточно, некачествено и технически неудачно проектантско решение на преходите насип-мост, повреди по конструктивни елементи и откосите на мост, на който се извършват строителни работи".

АПИ е възложител на ремонтите и ще поиска независима техническа експертиза, за да може да бъде търсена отговорност от проектанта.

Ремонтите се извършват от държавното предприятие "Автомагистрали", на което в последните години АПИ възлага без конкурс поръчки за милиарди левове, след което фирмата наема също без конкурси подизпълнители.

В сряда Сметната палата публикува одит на "Автомагистрали" за периода 2016-2020, според който дружеството е похарчило близо 4 млрд. лв. без провеждане на конкурси и без наличен ресурс.

В четвъртък Софийската градска прокуратура съобщи, че е образувала досъдебно производство за длъжностни престъпления в държавното дружество “Автомагистрали” в периода между 1 януари 2016 г. и 31 декември 2020 г.

Вижте също Поръчки без конкурс за 4,7 млрд. лева. Комисията на Манолова не получи документи, изискани от държавни фирми