На брега на морето сте. Слънцето играе по лазурно синята вода. Красиво е, но тази картина може и да е друга - слънцето да е затулено от газови изпарения, а във водата да плуват боклуци.
Карла Стоянова иска да знае нещо, което изглежда очевидно - кое от двете е за предпочитане. Но тя взима предвид реалността и си казва, че очевидното надали е чак толкова очевидно, колкото изглежда.
Тя задава въпроса с картините си. Новата й изложба се открива днес в бар The Gin House на “Славянска” 36 в София. Тя засяга проблема със замърсяването на околната среда.
В поредица от картини художничката съпоставя два екологични сценария, които се разиграват едновременно в наши дни. Единият представя сцени на хармония между човека и заобикалящата го среда, а другият показва грозния резултат от немарливото отношение към природата.
“В момента ние сме между два свята: единият е красив, а другият е мръсен. От нас зависи коя от двете картини ще надделее за в бъдеще”, каза Карла за Свободна Европа.Чрез двойните изображения художничката скъсява дистанцията между двата свята и така приканва публиката към съпоставка между тях.
“Като творец мой дълг е да покажа тази гледна точка, с което да се опитам да повлияя поне на малък кръг от хора”, казва тя.Карла е на и е израснала в семейство на художници. Започва да рисува активно на 15-годишна възраст. Днес създава не само произведения на живописта, но и кинотворби, а има и опит в музицирането и театъра. От 14 години се занимава с балет.
“Докосвала съм се до много форми на изкуство. Балетът конкретно изгражда култура и дисциплина. Още повече, че от различните движения може да ти хрумне нещо съвсем ново в изобразителното изкуство”, казва тя.Зад гърба си Карла вече има една самостоятелна и две съвместни изложби. Въпреки пандемията и хроничното пренебрегване на изкуствата от страна на държавата, тя гледа оптимистично на бъдещето на изкуството в България.
“Винаги ще има жажда за изкуство. Обществото ни не може да съществува без култура, защото тя изгражда възгледите ни и задава моралния ни компас”, смята тя.