Социалната мрежа Парлър, придобила голяма популярност сред привържениците на американския президент Доналд Тръмп, беше спряна от най-големите технологични компании. В рамките на 24 часа Епъл и Гугъл премахнаха апликацията на социалната мрежа от виртуалните си магазини, а Амазон прекрати достъпа ѝ до всички свои услуги.
Действията на Амазон, които премахнаха Парлър от облачните и хостинг услугите си, на практика наложиха на социалната мрежа да спре работата си, докато не открие нов доставчик.
От Амазон са изпратили до социалната мрежа извадка от 98 публикации, в които се призовава за насилие. От гиганта изтъкват, че действията на Парлър са в разрез с правилата за предоставяне на услуги.
“Продължаваме да уважаваме правото на Парлър да решава какво съдържание да допуска до сайта си. Въпреки това не можем да предоставим услуга, която не може да идентифицира и премахне съдържание, което окуражава и инициира насилие над други”, пише в позицията си Амазон.
Действията на технологичните гиганти срещу Парлър се случват след ексцесиите в сградата на Конгреса в САЩ. Няколко дни преди това профилът на Доналд Тръмп беше премахнат от най-големите социални платформи – Туитър, Фейсбук и Инстаграм.
Хиляди привърженици на президента мигрираха към Парлър, а в Силициевата долина се заговори за издигането ѝ до равнището на водещите социални мрежи.
Вижте също Щурмът на Капитолия. Какво означават тези знамена и костюми“Технологичните гиганти наистина искат да убият конкуренцията. Имаме да свършим много работа в следващите 24 часа, за да сме сигурни, че информацията на всички хора няма перманентно да изчезне от интернет”, каза изпълнителният директор на “Парлър” Джон Мац. Той добави още, че трите компании са действали координирано, за да “премахнат напълно свободата на словото в интернет”. Очакванията са социалната мрежа да заработи отново до седмица.
Големият отлив на потребители от "Фейсбук" и "Туитър" към "Парлър" започна още преди година със сериозното затягане на мерките срещу реч на омразата и разпространяване на теории на конспирацията. Тенденцията се засили още повече по време на кампанията за изборите за президент в САЩ и последвалите, недоказани обвинения на Тръмп за фалшифициране на резултатите от вота.
Вижте също Видео от джипа или туит от самолета? Как социалните мрежи промениха политиците