Ефектът от пандемията стигна до швейцарския шоколад

Турист се снима с шоколад "Тоблерон" на фона на легендарния връх Матерхорн

Продажбите на швейцарски шоколад са спаднали с 14.3% през първите осем месеца от тази година заради пандемията от коронавирус, предизвикала криза в редица браншве като туризма, ресторантьорството и продажбите на дребно, предаде Ройтерс във вторник.

Загубите за производителите на швейцарски шоколад са били още по-големи в периода между април и юли, когато в повечето европейски страни бяха въведени строги мерки срещу заразата, ограничаващи пътуванията и събираните на хора на закрито. Тогава е отчетен спад в продажбите от 21.5%, се посоча в изявление на браншовата организация Chocosuisse, цитирано от БТА.

Шоколадови крави, произведени от най-старата швейцарска шоколадова фабрика Cailler

„Над 70 процента от швейцарския шоколад се изнася и бизнесът тази година пострада особено тежко от спада при пътуванията и туризма“, отбелязват от асоциацията.

От обобщените данни става ясно още, че през месеците от януари до август продажбите на вътрешния пазар за швейцарски шоколад също са намалели, а вносът от чужбина е нараснал. Затова от Chocosuisse отправят критики срещу високите цени на суровините в Швейцария.

Швейцарският сектор за производство на шоколад е генерирал продажби за 1.787 млрд. швейцарски франка или 1.97 млрд. долара през 2019 година, допълва Ройтерс.

Тенисистът Роджър Федерер по време на откриването на музея на Lindt "Дом на шоколада" на 10 септември