Виртуалната реалност от години се използва като възможност за клиентите на хотели предварително да разгледат и изберат мястото, на което ще прекарат лятната си вканция, например. В България обаче тази услуга все още не е развита.
Затова Емилиян Френчев решава да предложи идея в помощ на българския туризъм, за да се справи по-лесно с последствията от коронавирусната епидемия. Компанията му Vericco предлага на собственици на хотели и къщи за гости безплатно да заснеме виртуални разходки в обектите им и така да им предостави възможност по-успешно да рекламират бизнеса си онлайн.
„При една виртуална разходка се завърташ на 360 градуса и няма възможност да бъде ограничена представата на клиента. Тоест, ако един собственик на къща за гости има какво да крие, той няма да направи такава виртуална разходка. Така тази услуга се превръща и в гаранция за качество“, казва Френчев пред Свободна Европа.
Заедно със съдружника му Христо Шомов и още няколко новопривлечени техни колеги те очакват заявки от цялата страна. Първоначално кампанията ще започне от София, Велико Търново и Габрово, но планът им е бързо да се разшири към Черноморието и други части на страната.
„Естествено имаме ограничен капацитет и за да можем да обхванем повече обекти, предлагаме на всеки желаещ по няколко панорами. Опитваме се да привлечем и спонсор, който да осигури 360-градусови камери, с които заснемането ще става много по-бързо. Ще предоставим тази услуга абсолютно безплатно на българския туризъм“, споделя още Емилиян без да крие, че така фирмата му цели също да спечели популярност и бъдещи клиенти.
По думите му заснемането на един обект отнема средно между 10 и 30 минути, но това е едва една десета част от работата по една виртуална разходка. Следват компютърна обработка на снимките, сглобяване на целия тур и добавяне на допълнителна информация за всеки отделен обект.
„Нещо, което е изключително важно и трябва да стане ясно на хотелиерите, е че тъй като правим тази услуга безплатно, не можем да инвестираме твърде много време. Затова обектът трябва да е абсолютно готов, когато отидем да го заснемем, а не да се налага да чакаме още час, например, за да оправят басейна и да подредят шезлонгите.“
Емилиян Френчев е от Варна и започва бизнеса си с виртуална реалност преди 10 години в България, но го развива в Германия, където живее със семейството си в продължение на около 9 от тях. Двете му основни цели през това време са – синът и дъщеря му да пораснат, ползвайки два езика, както и да натрупа клиенти. Заедно с жена си и децата им се връщат обратно в България в края на миналото лято и оттогава живеят във Велико Търново.
Тъй като в Германия бизнесът с виртуални разходки в хотели и други туристически обекти отдавна е развит, Емилиян се насочва към т.нар. мострени къщи. По думите му 90% от клиентите му в момента са фирми, които строят еднофамилни къщи и искат да предлагат възможност за виртуални огледи.
„Представете си, че отивате в Мюнхен да гледате къща – в нея не живее никой, но тя е напълно обзаведена и функционираща. Има просто един продавач-консултант, който ви разказва за къщата, но на вас не ви харесва разположението. Тогава той ви казва, че в Хамбург има друга къща, която отговаря точно на вашите изисквания. Обаче вие нямате време да ходите до там. Тогава можете да направите виртуална разходка и да я разгледате от разстояние.“
По време на коронавирусната пандемия всички мострени къщи са затворени за посещения и хората могат да ги разглеждат само виртуално. Заради ограничителните мерки Емилиян има доста свободно време и така му хрумва идеята да предложи тази безплатна услуга на българския туризъм. Определя виртуалната реалност като уникално средсво за маркетинг и реклама, което все още не е достатъчно разработено в България.
Заедно с колегата му Христо Шомов не поставят никакви условия за кандидатстване и призовават хотелиерите и собствениците на къщи за гости да подават заявления на сайта на фирмата им Vericco, независимо къде се намират.