Сайтът за резервации Booking.com се е ангажирал да прекрати „манипулативните техники“ за предлагане на оферти, като се откаже от подвеждащите отстъпки, времеви ограничения и промоции, обяви Европейската комисия в петък.
През последната година изпълнителната власт на ЕС и Нидерландската комисия за потребителите (от името на европейските регулатори) и пазарите водиха преговори с компанията, за да съобразят начина ѝ на работа с европейските стандарти за защита на потребителите.
„Като лидери на пазара е от жизненоважно значение компании като Booking.com да изпълняват своите отговорности в тази област“, казва в изявление комисарят на ЕС по въпросите на правосъдието и потребителите Дидие Рейндерс.
По информация от Комисията Booking.com се ангажира да направи поредица от промени до 16 юни.
В съобщенията „последната стая на разположение“ например ще бъде уточнено, че става дума само за предложенията на платформата на Booking.com, както и че може да има свободни стани на други платформи и стаи.
Ще отпаднат и офертите, които се предлагат само за определен период, ако цената остава същата и след неговото изтичане. Компанията ще спре да представя като промоционални оферти, ако те не представляват действително намаляване на цената.
Ще има и изрично изписване дали настаняването се предлага от частен хазяин или от професионален хотелиер. Booking.com ще указва, ако наемодател е платил допълнително, за да може офертата му да се показва на по-челно място при резултатите от търсенето. Когато цената се дължи на нисък сезон или ден от седмицата, компанията няма да може да я представя като намаление на цената в предложенията си.