КЗК потвърди избора на концесионер на летище София

Терминал 2 на летището в София

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) остави в петък без уважение жалбите на четиримата претенденти за концесията на летище София, които бяха класирани на задни позиции и оспориха избора на консорциума "Соф Кънект". Според антимопонолния орган претенциите са неоснователни. Решението обаче може да се обжалва в 14-дневен срок пред тричленен състав на Върховния административен съд (ВАС), съобщи "Медиапул".

На 17 юли министерството на транспорта предпочете да отдаде 35-годишната концесия на столичното летище на френско-германския консорциум "Соф Кънект" с водещ партньор парижкия инвестиционен фонд "Меридиам" и партньор оператора на летището в Мюнхен - "Флугхафен Мюнхен".

Отхвърлените кандидати за концесионери на летище София обжалваха решението за отдаване на най-голямото летище в България на консорциума "Соф Кънект".

Консорциумът предложи годишно концесионно възнаграждение от 24,54 млн. евро (трето по размер сред кандидатите) или 32% от размера на общите приходи от всички дейности за текущата година (второ по размер) и обеща най-малко инвестиции от всички петима кандидати - 608 млн. евро.

Развитието на летището ще бъде реализирано в четири фази.

През първата е предвидено увеличаване на пасажерите до 8.8 млн. до 2022 г. Планирано е да се направи ремонт на терминалите 1 и 2, както и открит паркинг за автомобили.

Втората фаза на проекта им предвижда увеличаване на пътниците до 12.3 млн. до 2030 г. Тогава ще бъде направена и най-голямата инвестиция в изграждането на нов трети терминал от 608 млн. евро.

През третата фаза на развитие е планирано броят на пътниците да нарасне до 14.5 милиона до 2035 г. Заложено е новият терминал да бъде разширен, а най-старият терминал 1 да се превърне в карго летище.

През последната четвърта фаза ще продължи разширяването на третия терминал, а пътниците ще се увеличат до 18 млн. през 2040 г.