БСП и „Воля“ са похарчили най-много пари за медийно отразяване на предизборните си кампании

БСП е похарчила най-много пари за медийно отразяване на предизборната си кампания, стана ясно от данните на портала „Отворен парламент“. Партията е сключила с медиите договори на стойност 623 260 лева. Следва формацията на Веселин Марешки „Воля“ с 571 910 лева, а ГЕРБ е на трето място с разходи от 487 351 лева.

ВМРО също е отделила значителен ресурс за платени публикации в медиите – 402 532 лева. Следва „Демократична България“ с наполовина по-малко отделени пари – 193 069 лева.

Най-много пари са получили националните телевизии – бТВ (683 889 лева) и Нова телевизия (614 740 лева), чийто най-голям рекламодател е ПП „Воля“, и БНТ (270 778 лева). Следват Евроком и Канал З.

Вижте също Голяма част от медиите не декларират договорите си за политическа реклама

От наблюдаваните от портала медии 13 не са спазили изискването за публикуване на договорите с политическите партии или нямат такива. Сред тях са телевизиите Алфа ТВ и ТВ+, вестниците „Дума“, „Монитор“ и „Телеграф“ и сайтовете Novini.bg, Blitz.bg и TopNovini.bg. На страниците на част от медиите, които не са публикували договори обаче има рекламни банери на политически партии.

Организацията отбелязва и практиката на телевизия Евроком да сключва безвъзмездни договори с политически партии – „Възраждане“, „Презареди България“, „Движение Заедно“, „Воля“ и др. Телевизията е публикувала договори и за платено отразяване с всички тези участници.