Основателят на „Фейсбук“ Марк Зукърбърг обяви промени, свързани със защитата на личните данни на потребителите. Световните агенции предават, че промените ще засегнат платформите „Фейсбук“, „Инстаграм“ и „Уатсап“.
"Вярвам, че бъдещето е лично", каза Зукърбърг, като добави, че фирмата му "меко казано" няма най-добрата репутация по отношение на защитата на данните. Въпреки това всички в компанията ще работят по посока връщане на доверието и разработване на много по-сигурни приложения. Зукърбърг призна, че той и колегите му все още нямат отговори на всички въпроси, както и че промените ще отнемат време.
Ето и някои от по-важните промени.
Съобщенията, които се изпращат чрез приложението „Месинджър“, ще бъдат изцяло кодирани и „Фейсбук“ няма да може да вижда написаното в тях. В същото време групите ще бъдат превърнати в централни за нюзфийда в социалната мрежа, което ще бъде въведено първо в САЩ. За определени типове групи ще има допълнителни опции, като например опция за анонимност при задаване на въпрос в група за проблеми със здравето. Ще бъде въведена и нова функционалност, с която, на базата на общи интереси, потребителите ще могат да откриват нови приятели.
Методът за защитени плащания чрез WhatsApp, който беше тестван досега в Индия, ще бъде въведен и в други държави. Подобрения, свързани с онлайн пазаруването, ще бъдат направени и за „Фейсбук“ и „Инстаграм“.
Постовете в „Instagram“ няма да започват задължително със снимка или видео, а вече ще може да се споделя съдържание само чрез текст, стикер или рисунка. За приложението се разработва и опция за „сръчкване“ на потребителя в момент, в който бъде разпознато, че той пише агресивен пост. В подобни ситуации потребителят ще бъде питан дали наистина желае да публикува подобно съобщение, а целта е намаляването на агресията в съдържанието на публикациите. Разработва се също и опция за дарения, което ще позволява на потребителите да даряват за каузи в рамките на „Инстаграм“.