Какъв ти е проблемът? Въпрос към ученици, които искат да станат журналисти

„Какъв ти е проблемът“ не е точно въпрос от улицата, а заглавие на тема за разработване в училище. Измислена е не от учители, а от Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ). През месец март на този въпрос ще отговарят ученици в гимназиите, които искат да станат журналисти. Досега те са отговаряли на други два въпроса с повишена сложност. Първият е „Краят на света“, а вторият е просто заклинание: „Ще те обичам до края на света“.

Писането на текстове по зададени теми е само една от инициативите в проекта на АЕЖ, озаглавен sCOOL MEDIA. Ученици от гимназиалните класове в цялата страна се учат да пишат журналистически текстове, да снимат и монтират видео репортажи и да представят новини. Материалите им минават професионална редакция и най-добрите получават награди.

Основната идея е младите журналисти да получат възможност да се свържат помежду си и да достигнат до национална аудитория. Единственото условие за участие е да става дума за ученик от 8 до 12 клас в България.

Всеки месец от АЕЖ ще подбират най-добрите материали и авторите им ще бъдат награждавани. В края на учебната година ще бъдат отличени най-добрите млади журналисти, а голямата награда е летен лагер с лектори от България и САЩ, който ще се проведе през юли. А всичко започва от стандартни въпроси, на които вече почти не обръщаме внимание. Като "Какъв ти е проблемът?"

„Често чувате тази фраза, нали? - питат от АЕЖ. Дали от родители, учители или (не)приятели, които еей сега планират да ви създадат проблем, дори и да си нямате. Сега и ние, редакторите на sCOOL Media, ви питаме същото – какви са вашите проблеми? Можете да разкажете за неприятностите, на които ставате свидетели в училище или у дома – насилието и тормозът са тежки теми, но това далеч не означава, че не трябва да говорим за тях.“

Платформата за млади журналисти е част от проекта „Медийна грамотност в класната стая“, който се осъществява от АЕЖ-България в партньорство с Българо-американска комисия за образователен обмен “Фулбрайт” и Фондация “Америка за България”. Началото ѝ бе обявено като част от дните на медийна грамотност, организирани от Коалиция за медийна грамотност в образованието.