Норвегия налага глоба на компанията "Мета", собственик на социалните мрежи Фейсбук и Инстаграм, за нарушения, свързани с неприкосновеността на личните данни.
Това съобщи Ройтерс във вторник, цитирайки норвежкият регулатор, който отговаря за опазване на личните данни. Глобата е на стойност един милион норвежки крони (близо 90 000 евро) на ден, и ще влезе в сила от 14 август. Срокът ѝ на действие е до 3 ноември.
До момента няма коментар от "Мета". Според регулатора е недопустимо компанията да събира в Норвегия данни за потребителите, например физическото им местоположение, и да ги използва, за да насочва към тях конкретни реклами. Тази практика, наричана поведенческа реклама, е бизнес модел, използван от големите технологични компании, пише Ройтерс.
Регулаторът предупреди за мярката на 17 юли, като "Мета" разполагаше със срок до 4 август, за да докаже, че е отстранила нередностите.
Глобата може да стане перманентна, ако норвежкият регулатор се обърне към Европейския надзорен орган по защита на данните. Той разполага с правомощието да направи глобата постоянна, ако се съгласи с решението на норвежкия регулатор.
Норвегия е поредната страна в Европа, която обвинява "Мета" в такива нарушения. Компанията, притежавана от Марк Зукърбърг, от години е критикувана и от Европейския съюз (ЕС) за политиката ѝ за обработване на лични данни на европейски граждани.
Регулациите в Европейския съюз изискват всички компании, опериращи на регионалния пазар, да обработват данни на сървъри, които са базирани на територията на Съюза. От "Мета" настояват, че за компанията е ключова рекламата ѝ политика, а за развитието ѝ е особено важно споделянето на информация между различни държави.