Министерството на отбраната прекрати процедурата за доставка на шест ремонтирани двигателя за изтребители МиГ-29. Причината е, че не е подадена нито една оферта. Решението за прекратяване е публикувано на 10 юли. Обществената поръчка беше публикувана на 6 март, а прогнозната ѝ стойност беше 26,4 млн. лв. с ДДС.
България разчита само на произведените в СССР МиГ-29 за охрана на въздушното си пространство. Поддръжката им е невъзможна след началото на войната на Русия срещу Украйна.
През февруари служебният министър на отбраната Димитър Стоянов каза, че вероятността България да спре да изпълнява бойно дежурство за охрана на въздушното си пространство е голяма.
В края на юни стана ясно, че държавната компания "ТЕРЕМ – ХОЛДИНГ" ЕАД печели другата обществената поръчка за ремонт на шест двигателя за българските изтребители МиГ-29. Всъщност 90% от ремонта ще бъде извършен в Луцкия ремонтен завод "Мотор" в Украйна. Това става ясно от решението за избор на изпълнител на обществена поръчка на Министерството на отбраната (МО), взето на 16 юни.
Тъй като един изтребител МиГ-29 има два двигателя, това означава, че ще бъдат ремонтирани двигателите на три изтребителя. Ремонтът ще отнеме до 8 месеца и половина. Гаранцията ще е 100 летателни часа или 12 месеца. Остатъчният междуремонтен срок на служба на двигателите ще е не по-малко от 7 години и половина.
В поръчката за доставка на ремонтирани двигатели "Терем" е била единственият участник в процедурата за предварителен подбор. Сега обаче става ясно, че вероятно не е подадена същинска оферта.
До началото на войната поддръжката на МиГ-29 се правеше изключително от руската държавната корпорация РСК МиГ. Министерството на отбраната твърдеше, че няма как да се ремонтират другаде, защото руската корпорация държи лицензите.
България получи по един самолетен двигател за МиГ-29 от Полша в края на март и средата на май, с което още един изтребител МиГ-29 стана готов за летателна експлоатация.
България ще разчита на своите изтребители МиГ-29 до доставката на първите F-16 през 2025 г. и няма да купува т.нар. заместващи самолети, за които лобираше служебният кабинет на Гълъб Донев.