Преди да започне да се занимава с визуално изкуство Михаил Вучков има дългогодишен опит в медиите, връзките с обществеността, телевизионната и киноиндустрията. Участвал е и в управлението на организационния комитет на „София Прайд“.
Той е първият българин, който получава покана за международния фестивал в Утрехт. Тази година се провежда петото му издание, а акценти в събитието са изкуството от Балканите и войната в Украйна.
Там той ще участва и в симпозиум, на който ще разкаже за реализацията на изложбата си "Другите българки" в родината си и за начина, по който е била приета трансформацията на едни сакрални национални символи от обществото.
Мотивацията му за проекта с мадоните не е художествената перспектива, нито безспорния талант на Майстора или неговите произведения, а активната му позиция по един пренебрегван от обществото проблем.
"Когато започнах да се занимавам с тази тема, исках да разбера какво прави държавата за тези хора от правна или медицинска гледна точка и бързо разбрах, че тя не прави нищо. Коя друга група е била дискриминирана до такава степен в съвремието? Не можах да намеря отговор на този въпрос", казва авторът в интервю за БНР.
Основната цел на проекта му е "да пътува по света и особено в тези територии, където има нужда да се говори повече по темата"
По думите на Вучков изложбата му е отворена и към бъдещи трансформации и може да се превърне в "Другите полякини", "Другите украинки", "Другите унгарки", адаптирайки се към всякакви места в Европа, където има проблем с приемането на различните хора.
Той започва медийната си кариера още през 1998 г. като водещ на първия музикален телевизионен канал в България ММ. През следващите години заема различни позиции в ММ като режисьор, продуцент, сценарист и програмен директор.
През май 2008 г. Михаил Вучков завършва магистърска степен по Медийни науки в New School University в Ню Йорк. Докато е в САЩ работи за медийния гигант ViacomCBS, в екипа на програмата на VH1 I Love the New Millenium.
След завръщането си в България работи като редактор, кастинг директор и изпълнителен продуцент за "Чучков брадърс", "Олд скуул", бТВ, Нова телевизия и други.
През 2010 г. професионалните интереси на Михаил преминават от телевизията към киното, като оттогава работи като маркетинг стратег.
В това свое амплоа той отговаря за рекламните кампании на международни и български филмови продукции, сред които "Кецове", "Чужденецът", "Здрач: Зазоряване", "Тримата мускетари", "Непобедимите", "Лили рибката".
Досега Вучков има три самостоятелни изложби. Идеята за "Другите българки" му хрумва преди 12 години, след като се завръща в България от следването си в Ню Йорк.
Тогава негов близък човек решава да се включи в парада на "София Прайд" като транссексуална жена. Но още на следващия ден тя губи работата си. Официално е била освободена поради финансовата криза, но Михаил смята, че истинската причина е, че шефовете ѝ са я видели по телевизията по време на парада.
"Искаме да бъдем част от Европа, но за съжаление тази мечта, още от нашите възрожденци, не просто не е достигната, но ние сме много далеч от нея. Искаме да изглеждаме европейци на външен вид, по дрехи, а вътрешно да си останем абсолютно непроменени", казва той.
След като артистът се сблъсква с вълната от негативни реакции по повод проекта му "Другите българки", той признава, че е стигнал до извода, че българския манталитет е останал непроменен още от времето на Владимир Димитров-Майстора.