Връзки за достъпност

Извънредни новини

"Следваща станция - "Хаджи Димитър". Третата линия на метрото заработи



В сряда беше пуснат в експлоатация първият участък от третата линия на софийското метро. Той свързва кварталите "Хаджи Димитър" и "Красно село".

Цената за изграждането на трасето, чието начало беше дадено през 2016 г., както и 20-те метровлака "Сименс", е 398 млн. евро без ДДС. От тях 79% са евросредства, а 21% са платени от бюджета на Столичната община.

"Третата линия на столичното метро е от ново поколение, с коренно различна автоматика на управлението", каза инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на Столичния метрополитен, цитиран от БНР. Различно е и диспечерското управление. На пероните на метростанциите има преградни прозрачни врати. На места е улеснено купуването на билети.

„Ще има колонка, от която с банковата си карта ще може човек да се чекира и да мине. Това е облекчено, за да може по-лесно и по-бързо да бъдат обслужвани пътниците", каза Братоев.

Вторият етап е с дължина 4 километра – от района на "Овча купел" до околовръстния път на Горна баня. Там предстоят довършителни работи, а към края на годината се планират комплексни изпитания.

"Очакваме около 110 000 пътници на ден. Намалението на изхвърлените вредни емисии очакваме да бъде над 11 000 тона годишно. Разбира се, намаление на трафика", каза при откриването на новата линия кметът на София Йорданка Фандъкова.

“Днес е изключително важен ден за София. Плановете столицата да има три метролинии са от преди 48 г. Днес това вече е факт и София вече има метромрежа, която трябва да продължим да развиваме”, каза Фандъкова.

В първия ден пътниците ползваха "Линия 3" безплатно. Съобщенията от високоговорителите са двуезични – на български и на английски. Заради старта на третата линия предстои поставянето на нови табели и преозвучаване на анонсите и по първата, и по втората линия.

Влаковете по третата линия потеглиха с пътници след близо година забавяне спрямо първоначално заложените срокове. Сериозни проблеми с подземни води по част от трасето възпрепятстваха строителството, казват от Столична община. Извънредното положение, въведено заради коронавируса и ограниченията за пътуване в Европа, попречиха на инженерите от "Сименс" да пристигнат навреме за тестването на новите влакове.

  • 16x9 Image

    Свободна Европа

    Свободна Европа е службата за България на Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL). От 1950 г. до 2004 г. излъчва предавания на български език. От началото на 2019 г. Свободна Европа е възстановена като дигитална платформа за предоставяне на мултимедийно съдържание на български език.

Най-ново видео

Коя е новината, заради която журналист напусна БНТ
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:55 0:00
XS
SM
MD
LG