Социалната мрежа Туитър съобщи в сряда сутрин, че ще започне да маркира синтетичните видеа, аудио и снимки, създадени от изкуствен интелект или манипулирани.
Платформата определя като такива: “съдържание, което е значително редактирано, така че да променя съществено съдържанието, последователността, времето или рамкирането; добавена или премахната визуална или звукова информация и аудио и видео медии, изобразяващи действителни личности, които са измислени или симулирани”.
Такива постове ще бъдат придружени с предупреждение от Туитър “манипулирано видео” и с предложение за линк към оригинално съдържание по темата от достоверен източник, става ясно от публикация, в която се уверява, че целта на промените е “Туитър да стане по-сигурно място за общуване”.
Постовете с манипулирано съдържание, което може да нанася вреда, няма да могат да бъдат споделяни и ще бъдат премахвани, съобщават в блога си от Туитър.
Така компанията става поредната социална мрежа, която засилва мерките за сигурност за публикуване на манипулирано съдържание в навечерието на президентските избори в САЩ през ноември. Преди да пристъпи към промените Туитър са се допитали до над 6500 души от абонатите си, граждански групи и от академичните среди. Девет от 10 запитани са изразили желание да бъдат известявани, когато публикацията е била редактирана чрез промяна на картина, субтитри или звук.
Съгласно новите правила, които ще влязат в сила от 5 март, манипулираното видео, в което изглежда, че председателката на Камарата на представителите Нанси Пелоси не е в състояние да говори, може да получи предупредителен надпис, ако някой реши да го сподели, посочва АП. Фейсбук вече обяви, че ще маркира видеото с Пелоси като "фалшиво", но няма да го свали от платформата, допълва Ройтерс.
Социалните мрежи са под натиск да се справят със заплахата от така наречените "дийпфейк" (deepfake) публикации, при които е използван изкуствен интелект за създаване на реално изглеждащи, но фалшиви видеа, при които някой изглежда че прави или казва нещо, което не е направил или казал, допълва Ройтерс.
В понеделник YouTube също съобщи, че забранява манипулирани видеа, свързани с избори.
Асошиейтед прес коментира, че ще бъде трудно да се определи кое може да причини вреди и кое - не, което ще постави някои публикации в сивата зона.