"Днес е денят, в който българските медии решават, че трябва да поставят границата“. Така започва позиция на български издания и журналисти, които са се подписали като „спазващи етичните норми в професията“. Те публикуваха едновременно текста на сайтовете си.
Повод за реакцията е публикация в сайта "Пик", накърняваща достойнството на един от кандидат-кметовете на София. Става дума за непристойни снимки с неизвестен произход, които изданието твърди, че са на близък човек на един от кандидатите за кмет.
"Работата ни, честта ни, етиката и правилата ни нямат нищо общо с опита да бъде дискредитиран един от участниците в кампанията за кмет на София по несъвместим с професията ни начин. Това не е журналистика. И ние категорично се противопоставяме на опитите да се нарича така“, заявяват подписалите позицията.
Медиите и журналистите обаче възразяват и срещу „онези партии и отделни политици, които легитимират подобни „медии“ като им дават интервюта, канят техни представители на събитията си, плащат им за рекламни и PR кампании по време на избори“.
Сайтът "Пик" често води очернящи кампании срещу опоненти на хората от властта и често е избиран за трибуна от политици и от управляващите, и от опозицията. Изданието се хвали с поздравителни адреси за рождения си ден от премиера, главния прокурор, председателя на парламента и т.н. Медиите и журналистите, спазващи етичните норми, искат от политиците да прекратят това.
"Днес е денят, в който ние, българските медии, искаме от вас, българските политици, да прекратите това. Ако вашата работа, чест, етика и правила нямат нищо общо със случилото се, разбира се. Всяка друга реакция е фалшива.
Днес е денят. Нека заедно да поставим границата!“
Позицията е подписана от Дарик, 24 часа, Dir.bg, Дневник, ТВ Европа, Епицентър, Зов нюз, Капитал, Клуб Z, Коректно, Медиапул, OFFNews, Площад Славейков, Редута, Сега, Фактор, Фокус, Фрогнюз, Под тепето, Биволъ, БГНЕС (БНТ, БНР, bTV и Нова тв очакват в понеделник решения на управителните си органи дали ще се присъединят).
Очаква се присъединяването и на други медии. Десетки журналисти се присъединяват към призива и споделят текста в социалните мрежи.