Тя е единствената жена в света, която управлява правителствен самолет. Днес никой не я спира да лети, но не винаги е било така. Помни как е трябвало да се доказва много повече от мъжете и казва, че не случайно думата „пилот“ съществува единствено в мъжки род. Но развитието на езика и ходът на историята едновременно я опровергават: пилотките също имат празник в днешния ден на авиацията.
Валетнина Цветкова е родена в кюстендилското село Стенско. На 12 години се мести в Кюстендил и заживява далече от родителите си, за да учи в местната Природоматематическа гимназия. Понеже от малка мечтае да лети, пише молба до Министерството на отбраната, за да й разрешат да кандидатства в авиационното училище в Долна Митрополия. Отговарят й че не може, защото е момиче. Тя замества мечтата с любителски курсове по скачане с парашут и с курсове в спортната авиация. После завършва акушерство в София и три години работи в „Бърза помощ“. Учи английски, защото всъщност иска да влезе в гражданската авиация. От 1983 г. е в националния отбор по висш фигурен пилотаж. През есента на 1989 г. й позволяват да се яви на конкурс на „Хемус Еър“, който тя печели.
Животът й се преобръща през 1999 г., когато вижда публикация във вестник – пише, че се търсят пилоти, които да управляват новозакупения от България правителствен “Фолкън“. Кандидатства и ето я вече 20 години в пилотската кабина.
По данни на американския Център за авиация само 5.2% от пилотите на водещите 79 авиокомпании в света са жени. Сред тях пък само 18.7% са капитани. За да се види необоснованата разлика в маскулинизацията на тази професия, неправителствените организации се борят за ежегодно публикуване на данните за лицензираните пилоти по пол. Твърди се, че независимо от усилията в света по преодоляване на джендърните стереотипи броят на жените с лиценз за пилоти расте много бавно.