Страната на рокендрола. Съвсем сериозно – има и такава България. Ако не я познавате лично, можете да я срещнете в документалния филм на Борислав Колев, с който днес се открива фестивалът „Мастър оф арт“ в София. 90 минути, в които оживява забравеното време на 80-те и 90-те: тогава рокмузикантите оглавяват музикалните класации, пеят пред пълни площади, дават автографи на всяка крачка и оцеляват във въздуха, когато публиката ги носи и подхвърля на ръце.
Те се казват „Ахат“, „Контрол“, „Хиподил“, Милена, „Ревю“, „Ера“, „Нова генерация“ – списъкът не е изчерпателен, но затова пък е много личен, казва Борислав Колев. „Първо бях част от тяхната публика, после пишех за тях във вестниците, в които работех, а сега направих филм за тях“, добавя той. Не е само филм, а е и чиста история – архивните кадри са събирани с години, за да възстановят една атмосфера, която изглежда напълно погубена – тази на надеждата.
Борислав Колев е роден през 1965 г. във Варна. Завършил е кинознание и е специализирал режисура в НАТФИЗ. През 90-те е работил като журналист или е оглавявал отделите за култура в "Стандарт", "Сега", "24 часа", "Култура". По-късно е от създателите на“КапитЕл” и “Капитал Light” – приложенията за изкуство и свободно време на вестник „Капитал”. Закратко е зам.-програмен директор на БНТ, после пак закратко подбира филмите за ТВ7.
Преди десетина години започва да се занимава с режисура и не смята да се отказва. А и защо ли би го правил, след като е автор на най-гледания документален филм в страната – „Стоичков“ (2012), който се отчете с близо 19 000 закупени билета и приходи от над 111 000 лева.
Борислав Колев е автор на филмите „Салто мортале“ (2015), „Коледа“ (2015), „Окото на Минотавъра“ (2017), „Джем сешън“ (2018). Има куп награди – от „Златна роза“ до „Златно перо“, през „Златен ритон“, плюс голямата награда на фестивала в Милано (2013).
Днешната премиера на „Рокендрол“ го заварва в работа над нов проект – този път пише сценарий на игрален филм, чийто режисьор ще е Явор Гърдев.