България е на 26-то място в Индекса за достъп до интернет за 2019 г., съставен от The Economist Intelligence Unit. Изследването, провеждано от екипа на списание "Икономист", се организира за трета поредна година по поръчка на Facebook. На първо място е Швеция, следвана от Сингапур, САЩ, Дания и Обединеното кралство.
Индексът се формира от 4 основни категории – „Мрежа“, „Цена“, „Съдържание“ и „Умения“.
В категорията съдържание България заема 7-мо място заедно с Русия. Тази категория включва анализ на наличието на съдържание на местна тематика и местен език. Достъпът до местно съдържание включва достъп до новини, здравна, финансова и бизнес информация, както и забавление. На първо място в тази категория е Финландия, следвана от Естония, Швеция, Полша и САЩ.
По отношение на цената България дели 43-то място с Шри Ланка. Резултатите в категорията се изчисляват на база на съотношението между цената на интернет услугата и доходите на населението, както и конкуренцията на пазара между интернет доставчиците. Тук на първо място е Канада, следвана от САЩ, Франция, Швеция и Обединеното кралство.
В категорията „Мрежа“ българия е на 13-то място заедно с Румъния. В тази категория са анализирани качеството и обхвата на необходимата за достъпа до интернет инфраструктура. Тук е включен анализ на броя хора с достъп до връзка с интернет, включително и през мобилни мрежи, качеството на връзката според потребителите и необходимият достъп до електрическа мрежа. На първо място в категорията е Сингапур, следвана от Швеция, Швейцария, Испания и Дания.
По отношения на уменията България е 34-то място заедно с Панама. Тази категория разглежда възможността на населението да борави с интернет, адаптивността му в културно отношение, както и политиките на правителствата по отношение на по-широкия достъп. Тук са анализирани още нивото на образованието, сигурността и доверието в местните интернет домейни. В тази класация води Катар, пред Чили, Коста Рика, Южна Африка, Испания и Румъния.
В цялостните заключения на доклада е отчетено стесняването на пропастта между богати и бедни държави по отношение на достъпа до интернет. Отбелязан е и нарастващият процент на достъп на домакинствата до интернет, както и нарастващият брой на професиите, които се упражняват в или посредством технологията. Отчетено е също и притеснение за забавения растеж на достъпа до интернет в по-бедните държави.
По данни на НСИ малко повече от 72 % от българските домакинства имат достъп до интернет. Достъпът до широколентов интернет е 71.5 %, близо 58 % ползват фиксирана широколентова връзка, с един процент повече имат достъп до мобилна широколентова връзка. 75.7 % от домакинствата в градовете имат достъп до интернет, а тези, живеещи в селата, 58 %. По-висок достъп имат домакинствата с деца, 88.9 %, сравнени с тези без деца – 65.7 %.